Domácí zdravotní péče je určena pro pacienty, kteří jsou propuštěni z nemocničního a podobného ošetření domů, kteří chtějí, aby jejich doléčení proběhlo v domácím prostředí. Domácí zdravotní péče je zdravotní péče, kterou hradí zdravotní pojišťovny. Domácí zdravotní péči zajišťuje naše agentura denně 24 hodin, 7 dnů v týdnu, svátky, víkendy, tedy nepřetržitě.
111 | Všeobecná zdravotní pojišťovna |
211 | Zdravotní pojišťovna Ministerstva vnitra ČR |
205 | Průmyslová zdravotní pojišťovna |
201 | Vojenská zdravotní pojišťovna |
207 | Oborová zdravotní pojišťovna |
V případě, že uvedenou pojišťovnu klient nemá, může si domácí zdravotní péče hradit sám. |
- | Vyšetření pacienta sestrou ve vlastním sociálním prostředí |
- | Odběr biologického materiálu |
- | Aplikace parenterální terapie pro zajištění hydratace, energetických zdrojů a léčby bolesti |
- | Fyzická asistence při poskytování domácí zdravotní péče |
- | Ošetření stomií |
- | Lokální ošetření |
- | Klysma, výplachy, cévkování, laváže, ošetření permanentních katetrů |
- | Aplikace inhalační a léčebné terapie |
- | Nácvik a zaučování aplikace inzulínu |
- | Ošetřovatelská rehabilitace |
- O rozšíření četnosti a délky návštěv může rozhodnout na základě zdravotního stavu a doporučení praktického lékaře revizní lékař příslušné zdravotní pojišťovny
- Agentura sama nerozhoduje o tom, zda je pacient pro domácí zdravotní péči vhodný, zda jí zahájit či nikoli. Vždycky se musí jednat o rozhodnutí ošetřujícího lékaře, nemocnice nebo jiného zdravotnického zařízení
V případě, že si pacient sjedná nadstandartní domácí zdravotní péči, kterou sám hradí, vychází se z údajů v lékařské zprávě, péče je konzultována s lékaři a podle nich postupováno. Cena takové péče je uvedena v ceníku našich služeb.
Před zahájením domácí zdravotní péče se dostavíme do bytu pacienta, kde s pacientem, případně jeho rodinou a blízkými provedeme vstupní pohovor, kdy poradíme pacientovi i jeho blízkým, jaká péče je pro něho vhodná, zda je vhodné zajistit kompenzační pomůcky (nejčastěji je to polohovací postel, chodítko, vozík a další), projednáme možnosti péče o pacienta.
Pokud je domácí zdravotní péče zahájena, je sepsána smlouva a u klienta umístěna dokumentace, kam je zaznamenána denní péče.
Upozorňujeme na to, že časy, kdy se sestra dostaví k pacientovi, sjednané ve smlouvě, jsou pouze orientační a je potřeba vzít v úvahu, že sestra jede od předchozího klienta, kde se může zdržet.
Každý klient obdrží telefonní i mailové kontakty na vrchní sestru, ošetřující sestru i vedení agentury a může kdykoli volat se svými problémy, potížemi. Pokud sestra v terénu vyhodnotí zdravotní stav klienta jako vážný a zhoršující se, volá záchrannou službu a ihned poté informuje rodinu a ošetřujícího lékaře.
Sestra v domácí zdravotní péče hodnotí celkový zdravotní stav klienta, podává zprávy ošetřujícímu lékaři, případně navrhuje další postupy.
Spolupráce s rodinou je samozřejmostí, rodina může klást dotazy, navrhovat rozšíření péče nebo jeho zúžení, vše je poté konzultováno s ošetřujícím lékařem.
- | Spánek, jeho kvalita a dostatek |
- | Pitný režim a potravinový režim |
- | Náboženská omezení v oblasti zdravotní péče |
- | Faktor prostředí, ve kterém péče probíhá |
- | Sestra také podle potřeby měří tlak a další funkce pacienta |
K činnosti sester v domácí zdravotní péči používáme přístroje – tlakoměr, oxymetr, glukoměr, EKG a další potřebné přístroje podle stavu pacienta.
K provedení hygieny na lůžku (u ležících pacientů) používáme nafukovací lůžko (vanu), kde je komfortní koupel přímo na lůžku. Jedná se buď o nadstandartní úkon, který hradí pacient nebo po souhlasu revizního a ošetřujícího lékaře je to úkon hrazený ZP.
Doprovod k lékaři, další aktivity pacienta, kdy potřebuje s sebou sestru. Buď se jedná o pečovatelskou službu, kterou si klient hradí sám, nebo jde o nadstandartní službu domácí zdravotní péče a tu si pacient hradí také sám. K úhradě je nejvhodnější použít příspěvek na péči, o který může pacient, klient požádat Úřad práce podle místa trvalého pobytu. Při tom i při ostatních úkonech a vyřizování potřebných záležitostí jsme schopni pomoci, vytisknout příslušné formuláře a pomoci s jejich vyplněním.
Domácí zdravotní péče je v současné době široký okruh péče, kterou registrované zdravotní sestry v terénu, v bytě klientů vykonávají. Vše je upraveno podle potřeby a aktuálního zdravotního stavu pacienta, podle rozhodnutí ošetřujícího lékaře nebo nemocnice. Domácí zdravotní péče nenahrazuje v žádném případě péči lékařů, nemocnic, ale slouží k tomu, aby pacient mohl být po dobu své nemoci co nejvíce ve svém přirozeném domácím prostředí. Domácí zdravotní péče je určena pro všechny pacienty bez ohledu na nemoc, věk a sociální prostředí.
Jakékoli dotazy je možné poslat na mail:
anna@loubi.cz nebo na telefonní číslo 605769962, nepřetržitě 412558245.
V současnosti hledáme do týmu nové kolegy na pozice:
Životopisy prosím zasílejte na adresu luzka@loubi.cz